سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 چطور بازیکده خانگی داشته باشیم؟ قدم سوم


چطور بازیکده خانگی داشته باشیم؟ قدم سوم

قدم سوم: برای بازیکده برنامه ریزی کنید.

بدترین چیز در ارتباط با کودکان در هر رده سنی، بی برنامگی است. زیادند مراکزی که ادعای نگهداری از بچه ها را دارند ولی در عمل فقط وقت آنها را تلف می کنند. از این افراد باید پرسید که آیا بچه ها محکوم به وقت گذرانی هستند تا زمانی که بزرگ شوند؟ بچه هایی که در کودکی این گونه بار بیایند، در بزرگسالی هم ارزش وقت را نخواهند شناخت.
پس باید برای بچه ها برنامه ریزی کنید.
اول مشخص کنید که چه مدت و چند روز در هفته می خواهید بچه ها را به بازیکده بیاورید. بعد فعالیت هایتان را بر همین اساس در نظر بگیرید.
بازی ها انواع مختلفی دارند و توانایی های مختلفی را در بچه ها رشد می دهند، رشد توانایی های حرکتی، حواس ظاهری، هوش و خلاقیت و حتی رشد قدرت تفکر. 
اگر دوره های مربی گری مهدکودک را گذرانده اید، با این مرحله تا حدودی آشنا هستید ولی اگر تنها مادر یک دختر یا پسر کوچولو هستید، باز هم جای نگران نیست. برای برنامه ریزی می توانید به سراغ سایت ها و کتاب های بازی بروید. ما هم سعی می کنیم در اینجا به شما کمک بکنیم. فقط توجه داشته باشید که در هر جلسه از بازیکده انواع مختلفی از بازی ها را با بچه ها انجام بدهید: کارهای هنری خلاق، بازی های حرکتی و پر جنب و جوش، کتاب خوانی، بازی های گروهی، بازی های فکری و...
کافی است برای چند جلسه اول بازی هایی را در نظر بگیرید و بعد از افتتاح بازیکده، به مرور برای جلسات بعد برنامه ریزی کنید. همیشه چند جلسه جلوتر از بچه ها باشید تا اگر وسیله خاصی لازم داشتید، از مادران بخواهید آن را تهیه کنند.





تاریخ : دوشنبه 94/6/16 | 10:45 عصر | نویسنده : گروه مرآة | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • اسپید شاپ